Tarinoita strategiasta – Lasillinen ulkomainontaa, ole hyvä!

Strategiamme koostuu Missiostamme(Tuloksia ulkoa),Visiostamme(Halutuin mediayhteistyökumppani) ja 4´stä Toimintatavastamme (Meillä on parhaat mainospaikat; Kuuntelemme, ymmärrämme ja tarjoamme toimivimmat ratkaisut; Meiltä on helppo ostaa; Teemme mitä lupaamme).

Päätimme, että jokainen kirjoittaa jostain strategiamme elementistä oman henkilökohtaisen tarinansa – sisältäen faktaa ja fiktiota, molempia sopivassa määrin.

Näistä tarinoista tuli huikeita ja päätimme jakaa ne niin keskenämme kuin kenelle vaan, joka lukee Liideri-blogia. Strategia henkilökohtaisena tarinana auttoi meistä jokaista sisäistämään entistä paremmin oman roolinsa osana kokonaisuutta , strategian toteutumista.

Tämä toistaiseksi viimeinen tarina startegiastamme kertoo toimintatavastamme ”Halutuin mediayhteistyökumppani”

Lasillinen ulkomainontaa, ole hyvä!

Suuren mediatoimisto-asiakkaan varatoimitusjohtaja kertoi minulle, että ulkomainonta on marginaalinen media. Ajan käyttö ulkomainonnan suunnitteluun ei tuota riittävästi – aikaa kuluu liikaa koska ulkomainonnan ostaminen ei ole kovin helppoa.
 
Millaista se olisi kun se olisi helppoa – se olisi yhtä helppoa kuin veden valuttaminen hanasta. Kun tarvitset vettä, sinulla on käytössäsi takuuvarmasti toimiva käyttöliittymä vesilaitoksen järjestelmään josta saat vettä hanaa kääntämällä – juuri niin paljon kuin tarvitset, juuri sen lämpöisenä kuin haluat.

Voit itse paketoida sen sellaisiin pakkauksiin kuin sinulle on kulloinkin tarkoituksenmukaista. Vesi ei tunnu kallilta koska sen käyttö on hinnoiteltu niin, että hintaa ei tule ajatelleeksi sitä käytettäessä. Koska se on näin helppoa, tulee vettä usein käytettyä enemmän kuin olisi tarpeellista.
 
Mitä jos ulkomainonta olisi kuin vettä – sitä olisi yhtä helppo ostaa kuin hanasta kääntämällä.

jcdeco

Klaus Kuhanen
Toimitusjohtaja
Aloittanut Dekoolla 2000

Sitä tulisi ostettua yleensä jopa ’yli tarpeiden’ koska helppous aikaansaisi sen, että ulkomainonnalla korvaisi muita vaikeammin ostettavia medioita. Mediatoimistolla olisi ulkomainonnan hinnat ja ostoehdot valmiiksi neuvoteltuina (toimistokohtaisesti, ei mainostajakohtaisesti??) Suunnittelija näkisi vapaan kapasiteetin verkosta ja voisi varata sitä sieltä – hinnasta ei tarvitsisi neuvotella. Jos hän tarvitsisi pidemmälle menevää ’paketointia’, hän voisi ostaa sitä ulkomainosyhtiön tähän työhön erikoistuneelta suunnittelijalta, joko ennakolta sovittuun tuntihintaan tai eri pakettien tekemiseen määritellyin ’pakettihinnoin’.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *